Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 7 februari 2014

Kind Van De Rekening











Ma! Ja, jongen? Ik wou het even hebben over die lening die jullie hebben verstrekt voor mijn handeltje in mobieltjes. Je weet ik zou het geld na een jaar terug betalen maar eh… dat gaat echt niet lukken. Maar jongen, ben je ook niet in staat een gedeelte te voldoen? Nee echt niet ma, ik heb het gewoonweg niet. Maar hoe kan dat nou? Je krijgt ook zakgeld, je bezorgt kranten en verdient ook met vakkenvullen.

Nou ja, al het geld dat ik verdien heb ik nodig voor de mobieltjes want dat loopt nog niet erg lekker. Maar dat komt wel goed hoor! Met nog een lening kan ik de rekeningen voldoen en als het echt gaat lopen dan heb ik alles echt in no-time terugverdiend. Maar wat als vader en ik dat nu niet gaan doen? Nou, dan ben ik echt failliet en draaien jullie uiteindelijk voor alles op.

Wat zijn die mobieltjes eigenlijk waard? Misschien moet je daar maar mee afbetalen. Nee dat echt niet ma! Geloof me, het komt echt wel goed. Dus als ik het goed begrijp zien pa en ik nu niets van de lening terug en als we een nieuwe erbij verstrekken dan is dat ook maar afwachten! Uiteindelijk ben jij als jonge ondernemer wel verantwoordelijk voor je eigen handelen en moet je zowel de lusten als de lasten dragen.

En is het wel zo eerlijk ten opzichte van je broer en zus die we nog nooit financieel hebben ondersteund? Nou jongen, ik zal het er met je vader over hebben. Hij is hier tenslotte de kostwinner en ik mag het geld beheren. Je hebt ons in ieder geval wel in een lastig parket gebracht. Voor zover de perikelen in huize Ede rond ma Politiek, pa Burger en zoon Cinemec.


  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten