Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

dinsdag 4 maart 2014

GRVEDE2014










Het onderstaande artikel is bestemd voor stemgerechtigde personen binnen de gemeente Ede die nog geen keuze gemaakt hebben op wie te stemmen op 19 maart aanstaande. Hierbij roep ik u op om wel te gaan. Ga in ieder geval maar eens naar het kieskompas voor gemeente Ede. Vul de vragen in en kijk maar eens welke partijen het dichtst in de buurt van uw antwoorden liggen en maak een partijkeuze.

Stem dan op de lijsttrekker of kies voor de persoon die ik hier beneden noem en waaraan u dan uw voorkeurstem kunt gaan geven. Mijn suggestie gaat hierbij voornamelijk uit naar personen die (zeer) actief zijn op twitter (en eventueel andere sociale media) en die doorgaans adequaat de interactie zoeken en ook onderhouden.

Mijn ervaring is dat je via twitter heel direct en gericht kunt communiceren met lokale politici (zelfs tijdens raadsvergaderingen). Het is in mijn ogen dan ook een prima stuk gereedschap om de kloof tussen politiek en de burger een stuk te dichten! Daarom heb ik ook veel sympathie voor Edese politici die dit medium volop gebruiken.

Per partij geef ik aan welke kandidaat wat mij betreft uw voorkeurstem op 19 maart mag krijgen. In alfabetische volgorde zijn hier de deelnemende politieke partijen en daarbij de persoon die ik voordraag (en zijn/haar postie op de kieslijst):


65plus Partij Ede (65+)
Geen specifieke aanbeveling omdat niemand binnen deze lokale partij actief is met sociale media. "Dat laat ik maar aan jongeren over zoals jij" verzekerde lijsttrekker George de Haan mij al eens.

Burger Belangen (BB)
NATASJA PETERS (2)
Al jaar en dag ondersteunt zij haar partner Ruben van Druiten die in de Edese raad zitting heeft. Via twitter en facebook heeft zij contact met een breed scala aan personen binnen gemeente Ede. Zij verzet dan ook bergen werk voor de partij en een zetel in de raad na 19 maart is meer dan verdiend voor haar.  

Christen Democratisch Appel (CDA)

HARMEN QUAST (9)
Iemand die zo'n beetje vergroeid is met sociale media is Harmen Quast. Hij is actief met allerlei (maatschappelijke) zaken en houdt zijn volgers daarvan goed op de hoogte. Hij is één van deze gedreven Waterdragers binnen de partij en verdient naar mijn inzicht wel promotie door in de raad zitting te nemen.

Christen Unie (CU)
DAAN WESTSTRATE (7)
Als fractievolger timmert hij alweer een poosje aan de politieke weg. Is op twitter al zo'n jaar aan het aftellen naar de gemeenteraadsverkiezing toe. Hij is ook zo'n actieve 'waterdrager' binnen de partij die wat mij betreft nu ook wel voor een podiumplek mag meedoen. 

Democraten '66 (D66)

MARYA YAQIN (8)
Een jonge ambiteuze vrouw van allochtone afkomst die net haar studie heeft afgerond en haar eigen bedrijfje runt. Gebruikt twitter veelvuldig om in the picture te komen en een politieke loopbaan gestalte te geven. 

Gemeente Belangen (GB)

JET VERHOEFF (3)
Binnen deze lokale partij is zij de enige dit via twitter veelvuldig van zich laat horen. Wellicht kan deze nominatie hier haar fractiegenoten en volgers inspireren om ook meer tweets het wereldwijde web op te slingeren.
 
Gereformeerde Beginsel Partij (GBP)
Geen specifieke aanbeveling omdat naar mijn weten niemand binnen deze lokale partij actief is met sociale media.


GroenLinks/Progressief Ede (GL/PE)

PIETER GERARD VAN DEN BERG (2)
Heeft als fractievolger heel veel dossierkennis in huis. Is op twitter ook al heel lang actief en is een belangrijke criticaster van het huidige collegebeleid. Ik had eigenlijk ook de verwachting dat hij het lijsttrekkerschap zou gaan vervullen toen bleek dat er van de drie zittende raadsleden niemand gaat terugkeren na 19 maart. Lokale, nationale en internationele politiek... hij spreekt zich er graag over uit.

Partij van de Arbeid (PvdA)

RIA MALIEPAARD (5)
Twittert nog niet zo lang maar heeft de smaak heel aardig te pakken. Mocht zij in de raad komen dan heeft gemeente Ede er waarschijnlijk wel iemand bij die in de toekomst de prijs voor (S)terkst (T)witterende (E)dese (P)oliticus (STEP Award) in de wacht kan slepen. Marije Eleveld en Sina Salim sleepten deze prijs al eerder binnen. Ria Maliepaard is dus een twitterbelofte voor de toekomst.

Staatkundige Gereformeerde Partij (SGP)

ARNOLD VERSTEEG (12)
Is een eigentijds en zeer breed gewaardeerd politicus door zowel zijn collega raadsleden als mensen die de lokale Edese politiek volgen. Is door de zijn eigen fractie om onduidelijke redenen op de onverkiesbare 12e plek gezet. Ik schreef hier al eens een de column Stem Gericht Plan over. Wat mij betreft mag Arnold Versteeg na 19 maart met heel veel voorkeurstemmen terug in de raad komen!

Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD)

MARTIN KERSTEN (14)
De huidige VVD raadsleden zijn niet erg twitterminded. Iemand die niet direct op een verkiesbare plaats staat maar waar ik wel aardig wat interactie mee heb gehad is Martin Kersten. Wat mij betreft mag hij daarom een zetel in de raad gaan bezetten als vertegenwoordiger van de 'social media generation' binnen zijn partij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten